HTML

ZIZILEND

ZIZILEND 2.0 mert szentéletűsködni tudni kell Tel Aviv-ban is

Friss topikok

Címkék

KSR

2012.09.17. 01:11 Zizilend

A pentek esti vacsora ugy nezett ki, hogy a regi diakoknak kellett meghivni a kornyekukon lako ujakat. Harom fiu egyutt lakik, az egyiknek a menyasszonya fozott, tok finomakat. A vacsi elejen a csavo kiabalt, ha valaki az evoeszkozehez nyult, mielott a menyasszony azt megtette volna. Hm. Volt mar dolgunk bolondokkal, s magunk is ebbe a kategoriaba tartozunk tobb nezopontbol is. De ez csak az eleje volt. A fogasok kozti szunetekben, a heti szakaszbol, ami a tora aktualis resze, kimasoltak a vendeglatok egy pici reszt es hevrutaban, tanuloparokban kellett a szoveget elemezni. (Ez az iskolaban is igy megy egyebkent, minden oranak van hevruta resze, amit az amcsik havrutanak ejtenek es ami tok jo modszer szerintem, de rem faraszto, ha pont hujevel hoz ossze a josors). Ez erdekes volt, egy angol csavoval kerultem ossze, aki jol tud heberul es ez jo sokat segitett, mert szotar hijjan o forditott en kerdezgettem. Aztan beszelgetes volt es a sok amcsi anyanyelvu az angollal egyutt nekilatott tovabbelemezni a szoveget es az mar olyan volt nekem, mint amikor Vic a hazibuli kettoben Philip, az idosebb csavoja barataival ul a hosszu asztalnal es elhomalyosodnak elotte az emberek. En voltam Vic es majdnem osszeestem a szeken. Neha kifejezetten faraszt az angol. Ez orult erdekes, mert hallgatni az angolt eddig elveztem, de ezek az amcsik olyan okosok, amikor belekezdenek az elemzesbe, mint Ivan Ackerman az Annie Hallban. (4:12-tol.)

Ez az aktual heti szakasz.

Nem kell az egeszet olvasni, csak 1-11ig olvastuk es a kosar szon fennakadtam, mert megiscsak fura, hogy az, hogy az elso gyumolcsoket el kell vinni a szentelybe megiscsak ertheto, ha sokaig boncoljuk, peldaul azert, mert az oregnek adjuk a legnagyobb buszeksegunket, sotmitobb, tudjuk, hogy o majd ertekeli es ezaltal legjobb bartunkka is avanzsaljuk egyben. De hogy a gyumolcsoket nem a szoknyankban visszuk, vagy a kezunkben, esetleg zsakban, az vajon miert van? En azt gondolom, azert, mert praktikusan a kosarban nem nyomodnak ossze, de ennek meg utana kell nezni. Merthogy az amcsik egyhanguan arra szavaztak, es siman lehet, igazuk van, de annyira amcsi, hogy en kerek bocsanatot, hogy aszontak a kosar esztetikai erteke magas es a szepseg boldogsagot teremt. Na erre majdnem azt mondtam, hogy szerintem meg a Jois.ten magyar es ezert van az egesz, mert a kosar es a koser szavak sorese ugyanaz. (Sores=gyoker, a heberben a 3 fo massalhangzo a szo gyokere.)

Masnap Yaelekhez mentem ebedre es a haszid ferjenel kerdeztem ra a kosar mizeriamra es elmondta, hogy a misna eloirja kosar egyszeruseget, mert valojaban a gazdagok es a szegenyek kozti kulonbseget kell vele eltuntetni, ne hozzak man a gazdagok ezust talcan es a szegenyek kosarban (!) az elso termeseket. Es tenyleg ennyi. Ja es a szentely bejaratanal volt csomo kosar, felkaptak a bevonulok es aztan a bemutatas utan eldobtak. Recycling. Ez az elet rendje.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zizilend.blog.hu/api/trackback/id/tr424781643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása