HTML

ZIZILEND

ZIZILEND 2.0 mert szentéletűsködni tudni kell Tel Aviv-ban is

Friss topikok

Címkék

ez volt SZEPT. 15.

2012.09.17. 17:22 Zizilend

Ma megneztuk a naplamentet a sabaton elso estejen. Kokemeny amcsi elmeny volt. Rengeteg enekles, es kozossegepites rozsaszin technokol rapiddal. Ami elkepeszto, de ugy tunik, mukodik. Vacsora utan Rav Meir elvitt minket egy setara, amolyan naplemente nezos romantikazasra, 70en egyutt valami kies reszen Jeruzsalemnek. A naplementet nem ertuk el, de leultunk egy fuves reszen, sok csoportfenykep keszult es ahogy voltunk, a fenykepbe beallt helyzeteben dalra fakadtak a jo amerikaiak es sokan behunyt a szemmel megszivtak magukat a jeruzsalemi levegovel. Mit mondjak? Nagyon spiritualis volt.

Aztan whiskyztunk Mitchcsel Iszraellel es Daviddel, akik valahogy kilognak ebbol az amcsi csapatbol, de nem nagyon vannak ezzel tisztaban. Aztan pentek reggel 5kor elmentunk egy dombra megnezni a napfelkeltet, jo hosszu seta volt es Rav Meir ezuttal nem igazan tudta az utat. A tanarainkkal volt reggeli ora, amibe kicsit beledoglottem, mert pont azzal a tanarral voltam, aki miatt ketsegeim vannak az iskola felol. A no egy ketlabon jaro tora, de egyeb ismeretei nincsenek szerintem a vilagrol. Jobban el tudnam kepzelni ot a dokumentumfilmemben, amit a vallasban rekedt nokrol keszitek majd egyszer. Mindegy, kiusztam magambol aztan ezt az erzest a szalloda palmafakkal korulvett 25 meteres medencejeben es kivancsian vartam a pentek estet.

Egy pentek estenek a zsinagogai szertartas a legrovidebb resze, ami nem igy van a szombat reggeli szertartassal, amivel gyakorlatilag betoltodik az egesz szombat delelott. Tehat pentek este aki akart ment a mehica-s I.tiszteletre, ami a noket elvalaszto fuggonyon kivul az imarandben es az imak szovegeben is kulonbozik az egalitarianustol, amit lehetett meg itt a medences szuper hotelben valasztani, ahol szerintem en mar jartam 89-ben, de ez nem biztos. Tehat az egalban mindenki egal es a csajok is tesznek imasalat, ami a talit nevet viseli es a durvabbak kipat is viselnek a hetkoznapi eletben, ami a hagyomanyos ertelmezesben a fiukra ervenyes parancsolat es az I.ten es ferfi kozti kapcsolatot hivatott jelkepezni. Aztan vacsora kozben minden olyan szeretetteljes es az emberek csodaljak egymast es szeretet van a levegoben. A tavalyi diakok felalltak es meselnek az erzeseikrol egy-egy dvar tora kereteben, es a bencsolas, a kaja utan aldas es halasorozat pedig jo hosszu volt, de eddig ismeretlen melodiak es az enekles iranti szenvedely miatt nekem erdekes volt es az utana kovetkezo tisch pedig egeszen egyszeruen fenomenalis volt, kaja, pia es mindenki meselhetett valamit, de foleg a regi diakok meseltek es volt par nagyon jo sztori, de azt hiszem jovore az en evfolyamom ilyesmire nem lesz kepes, nem latok potencialt.

Jajj de nehez megertenem az amcsiskodast, szurrealis dolog az amcsi rozsaszin ragaszto tetejen uszni probalni, ahol er butakat kerdezni es nem lesz folyomanya, ahol er felvenni valami extrem magatartast vagy kulsot es nem neznek ki erte, ahol er amcsi zsido hercegnonek meg hercegnek lenni, mert az a normalis, amit eddig csak kivulrol lattam es halat adtam az O.valonak erte, hogy nem vagyok resze, de kozben erdeklodessel csodaltam azokat akik igen. Jo fura ez, alig gyozok gondolkodni rola.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zizilend.blog.hu/api/trackback/id/tr264783851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása